Att packa för 10 månader

När jag kom hit till Frankrike hade jag två reväskor varav den ena vägde 23 kg och den andra 32 kg. Jag hade även en ryggsäck på 8 kg och en dataväska på 6 kg. Totalt blev det 69 kg... Jag åkte med Sas och där ingår en dataväska+ett handbagage på 8kg samt en resväska på 23kg. Jag betalade 450kr extra för att få en resväska på max 32kg med, 300kr kostade det om den max vägde 23kg. Rekommenderar er som har möjligheten att ha två resväskor!!! När ni läser om hur mycket packning jag hade så kan ni förstå att jag fick med mig mycket, mycket onödigt också. Samt när jag var hemma i julas så tog jag med några saker också, kanske 6 kg? Samt min lillebror hade med sig saker, 10 kg kanske när han var här i oktober. Men iallafall, jag visste att jag kunde ha två resväskor och därmed packade jag för det, jag valde inte bort mycket. Dock packade jag tre gånger, första gången valde jag fram allt jag ville ha med, andra gången valde jag bort lite och tredje gången valde jag bort det som gjorde att jag fick övervikt. Hemma i Sverige är min garderob tom.

Packlistan då:

Datorväska:

  • Dator
  • Dataladdare
  • Pass
  • Viktiga papper, såsom flygresa, tågresa
  • Plånbok
  • Iphoneladdare
  • Kamera (kompaktkamera)
  • Kameraladdare
  • Minneskort

Handbagage:

  • Mindre plånbok med lite pengar, bankkort och körkort
  • Ögonbindel (sån för att kunna sova när det är ljust
  • Bankomatdosa och inloggningskort till banken
  • Europeiska Sjukförsäkringskortet
  • CSN-papper
  • Hörlurar
  • Pocketbok

    + massa av sakerna nedan

Resväska:

  • Vänner och SATC-boxen samt Solsidan säsong 1
  • Skor
     - Joggingsskor
     - Easytone promenadskor
    - Converse (rosa, vita låga och höga, vinröda)
    - Träskor
    - Kilklackar
    - Gummistövlar
    - Klackar
    - Uggs
    - Kängor
  • Tavlor och bilder, digital fotoram
  • 10 böcker
  • Smink och liknande
  • Svenska tidningar
  • Svenskt godis
  • Fransk ordbok + fickordbok + Guide om Paris
  • Väskor
     3Tygväska
    Longchamp stor bag och en mindre
    Kuvertväska
  • Presenter till familjen, se här vad

Kläder

  • 3 jackor; en jeansjacka, en höstjacka och en vinterjacka
  • 6 tröjor, tjockare variant
  • 2 par harlemsbyxor
  • 6 par byxor
  • 16 linnen
  • 3 par träningsbyxor
  • 1 sport-BH
  • 8 tröjor
  • x antal trosor
  • 5 par shorts
  • 12 t-shirts
  • 6 klänningar
  • 5 skjortor
  • 4 blusar
  • 5 kjolar
  • 2 skärp
  • 2 piké
  • 2 hoodar
  • 2 träningströjor
  • 1 par tights
  • 6 BH:ar
  • 4 sjalar
  • 3 halsdukar
  • 1 bikini
  • 7 sovtröjor
  • 3 par sovbyxor
  • 26 par strumpor
  • 9 koftor


    Jag tror då detta är 95% av allt, en del är inte uppskrivet. + att jag köpte min systemkamera i efterhand. Mitt tips är att börja packa i tid, jag började två dagar innan... Och verkligen inte ta med för mycket, jag hade med mycket onödigt som sagt...  Ta med saker som påminner om hemma från rummet i Sverige, bilder, fotoalbum och liknande på familjen och vänner. Ta inte med schampoo och sånt, det kan man köpa här!

Kommentarer
Postat av: Emma

Åh, tack så mycket! Precis vad jag behövde! Ska också åka med SAS, så det var bra info att tänka på!

Svar: Varsågod! Det är bara att anmäla på flygplatsen att man har en till väska, vid incheckningen :) Var bara beredd på att vara "tuff" om du har en stor väska på max 32kg, de var rätt svåra när jag skulle ha med den ;)
/Mikaela Åhlén

2013-02-20 @ 21:02:54
URL: http://vivoenmallorca.blogg.se
Postat av: bea

Toppen att veta!! Men du, vad är det för grejer som måste fixas? Typ internationellt körkort, kontantkort till mobilen, kontrakt, bankkort... Är det något mer?=)

Svar: Jag skriver ett inlägg om det!:)
/Mikaela Åhlén

2013-02-21 @ 10:09:37
URL: http://beaboy.blogg.se
Postat av: Rebecca

Oj, vad mycket du tog med dig. O.o jag lyckades proppa min väska med bara 24 kg (alltså ett kilos övervikt), plus handbagage på 7. men då har ajg köpt en hel massa här också... Ska också försöka köpa till en väska när jag åker hem. Kommer inte få hem allt annars.

Svar: hahahhaha jag vet xD så mycket... men jag kunde inte välja c: Exakt, en väska till kan vara bra på hemresan :)
/Mikaela Åhlén

2013-02-21 @ 14:24:21
URL: http://backaintepaback.bloggsida.se
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR